A személyesség ereje az online világban

Egyedi, kreatív stand és kézzelfogható karrierlehetőségek. Ezekkel szólította meg a Knorr-Bremse Rail Systems a 2016-os tavaszi HVG Állásbörze látogatóit. A toborzásban az online jelenlét mellett ugyanis kiemelten fontosnak tartják a személyességet, amire szerintük remek alkalmat nyújt egy ilyen rendezvény. Visszatérő kiállítónk idei megjelenése nem csak az érdeklődők, de a zsűri figyelmét is felkeltette, amellyel kiérdemelte a „Leglátványosabb stand” díját.

Az online felületek (főleg a social media) egyre meghatározóbb szereppel bírnak az ideális jelöltek megtalálásában. Miért tartották fontosnak, hogy részt vegyenek a rendezvényen?

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a légiforgalmi irányító képzésre kezdtük el a toborzást már az őszi börzén. Nagyszámú jelentkezőre van szükségünk ahhoz, hogy a 2016 szeptemberében induló képzésünkre megtaláljuk azt a 20 alkalmas jelöltet, akik megkezdhetik a két éves tanfolyamot. A légiforgalmi irányító munkakör mellett, műszaki felsőfokú végzettséget igénylő pozíciókra is kerestünk lehetőleg több éves tapasztalattal rendelkező munkatársakat.

A szakemberek elérését, toborzását hogyan, mennyire támogatja a rendezvény?

Cégünk külső és belső kommunikációs stratégiájának lényegi, folyamatosan fejlesztett eleme a közösségi média. Emellett azonban továbbra is kiemelt szerepe van az olyan meghatározó karrierrendezvényeknek, mint a HVG Állásbörze. Mi az eszközök együttes, célzott használatában hiszünk. Továbbra is fontos számunkra a személyesség, a célcsoport egyedi megszólítása, amire remek alkalom volt ez az esemény is. Hatékonyságát jól mutatja, hogy 300-nál is többen keresték fel a standunkat és közülük mintegy tucat fiatal mérnök már meg is kezdte a munkáját nálunk.

A munkaadók közötti versengésben a Knorr-Bremse számára egyre fontosabbá válik a tudatosan épített munkaadói márkaépítés. Hogyan törekedtek ennek bemutatására a rendezvényen?

A hagyományos, statikus stand kialakítás helyett egy dinamikus megjelenéssel készültünk: idén a világszintű vasúti fékek végfelhasználásának egyik lehetséges helyszíne, a japán csúcsvonat, a Shinkansen belső világa fogadta az érdeklődőket. A látványvilág és a Knorr-Bremse márka-kommunikációs üzenete így kéz a kézben mutatta meg, mit értünk mi innováció, gyártás és fejlesztés alatt.

Milyen elemekkel, eszközökkel, aktivitásokkal törekedtek kitűnni?

A célunk az volt, hogy ne csak észrevegyenek, de emlékezzenek is ránk. Ezt úgy értük el, hogy a vasúti fékrendszerek gyártását érthetővé, szerethetővé tettük az álláskeresők számára. A látvány kiemelt bennünket a tömegből és kézzelfoghatóvá tette, hogy milyen jelentős magyar tudás és fejlesztés van jelen vállalatunk termékeiben. Mindennek az az üzenete, hogy aki nálunk dolgozik, lehetőséget kap, hogy részese lehessen egy világszínvonalú innovációnak itt Budapesten.

Hogyan igyekeztek összehangolni a megjelenést a cég arculatával?

Főként vállalati elemekből dolgoztunk: a színvilágot, fontot, a cégcsoport szinten meghatározott arculati kézikönyv alapján állítottuk össze.

Hogyan szólították meg a látogatókat?

Azon túl, hogy a standnál munkatársaink beszélgettek az érdeklődőkkel, az állásbörze kiadványai között szerepelt brosúránk is. Fontos volt továbbá, hogy a vállalati Facebook oldalon, mi több, a cég vezetőinek saját Facebook oldalain is népszerűsítettük az eseményt, illetve álláslehetőségeinket.

Milyen eszközöket használtak, hogy a kommunikáció interaktívabb legyen?

Főként a látványt használtuk ki. Úgy alakítottuk ki a standot, hogy az egy vonatállomásra, illetve egy vonatra emlékeztesse a látogatókat. Így az állásinterjú a standon úgy hatott, mintha az álláskereső egy luxus kabinban ülve beszélgetne.

Mire törekedtek a rendezvényen dolgozó kollégák kiválasztásánál?

A HR munkatársaink minden évben nagyszámú, lelkes csapatot gyűjtenek maguk köré az állásbörzék idejére. Ők a vállalat legkülönbözőbb részlegeiről érkeznek, elsősorban azokról a helyekről, ahol új munkaerőre van szükség. A velük szemben megfogalmazott elvárás az, hogy képviseljék a részlegük igényeit, ismerjék a szakmai elvárásokat, és járuljanak hozzá a jó hangulathoz, így teremtve meg a stand igazi varázsát.