Hogyan legyek vonzó kiállító?

A HVG Állásbörze szervezőcsapatának egyik legfontosabb célja, hogy a rendezvényen kiállítói partnereink minél több, az elvárásaiknak megfelelő, magasan képzett potenciális munkavállalóval vehessék fel a kapcsolatot. Hangsúlyt fektettünk arra, hogy látogatóink is megismerjék leendő munkahelyük elvárásait, szemléletét és munkahelyi kultúráját. Mit tehet Ön a könnyebb egymásra találás érdekében? Hogyan találkozhat az Ön számára releváns pályázókkal?


Adunk néhány tippet, hogyan is hívhatja fel magára a lehetséges jelöltek figyelmét!

Népszerűsítse Ön is a gazdasági / mérnöki / informatikai / SSC szektort, ébressze fel a látogatók kíváncsiságát cége iránt. Érdemes néhány figyelemfelkeltő próbatétellel készülni, mert:

  • Segíti a releváns emberek sikeres bevonzását,
  • saját tapasztalatot, élményt ad a cégről a potenciális jelölteknek, mivel gyakorlati feladatok révén enged bepillantást a mindennapokba,
  • a szakmai feladat megoldása során árnyaltabb képet kap a jelölt képességeiről és közvetetten benyomást szerezhetnek az érdeklődő ismereteiről, kompetenciáiról,
  • nagy sikerrel valósult meg a múltban a „Nyissunk együtt SPAR üzletet”, az NNG „Vezess Budapest virtuális utcáin!” programja vagy az evosoft „Informatika, szoftver, igen, nem” játéka.

Merítsen ihletet az eddigi szakmai feladatokból, gondolja tovább, és alakítsa ki saját aktivitását az Ön célcsoportjának, felvételi elvárásainak megfelelően!


A legkreatívabb és legötletesebb kiállítók díjazásban részesülnek a rendezvény „Standversenyének” keretében. A szakmai elismerés mellett a helyszínen és az utólagos kommunikációban is kiemeljük a kategóriák nyerteseit, ezáltal erősítve az employer brandinget. A korábbi évek nyerteseivel készült interjúkat itt olvashatja el!


Az első benyomás az élet minden területén fontos, ezen múlhat, hogy milyen képet alakít ki vállalatáról a potenciális jelentkező. Érdemes figyelnie a következőkre:

  • Mutasson nyitottságot, érdeklődést testbeszédével, gesztusaival is,
  • figyeljen az őszinte, egyenes kommunikációra,
  • készüljön néhány bemutatkozó mondattal, 2-3 mondatban az érdeklődők számára be tudja mutatni, mivel foglalkoznak, és milyen szakembereket keresnek,
  • figyeljen a jó jelöltekre –kérje el önéletrajzaikat, lássa el széljegyzettel vagy e-Reg-ben rögzítse és értékelje,
  • adjon tanácsot és iránymutatást a rossz pályázóknak, tegye motiválttá őket, hogy jobb jelöltté váljanak,
  • nézze magát külső szemmel is - „Tiszta udvar, rendes ház” - figyeljen a környezetére, gondolja át, mit üzen vele az érdeklődőknek.

 Összességében: Kezelje a rendezvényt úgy, mint a cég nyílt napját – érdemes büszkén felvállalni a HVG Állásbörzén való megjelenést, és kommunikálni az álláskeresők felé (pl. a cég karrieroldalán), hogy itt személyesen találkozhatnak.