Munkaadóknak

„Egy bankban is lehet jó hangulatban, lazább környezetben a profitcéloknál magasabb célokért közösen tenni.” A MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. ezt az üzenetet képviselte a 2016-os őszi HVG Állásbörzén. Az egyediségét és az arculattal összhangban lévő megjelenését a szakmai zsűri elismerte, így a „Kreatívan kis standon” kategóriában díjat vihetett haza.

Az online toborzás kikerülhetetlen napjainkban. Mit tud biztosítani egy állásbörze, amit a virtuális felületek nem?

A weboldalunkon található online pályázási felületünkön keresztül sok pályázat érkezik hozzánk, ám mélyen hiszünk a személyes találkozás és beszélgetések erejében is. A rendezvény által szerettük volna megmutatni a bankunkat azoknak, akik munkáltatóként még nem találkoztak velünk, továbbá mélyebb betekintést és információt adni a minket tudatosan felkereső jelölteknek, akik nálunk akarnak dolgozni.

Ahhoz, hogy a munkaadók meg tudják nyerni maguknak a tehetséges szakembereket, egyre fontosabb a tudatos employer branding. Hogyan törekedtek erre a rendezvényen?

Olyan standot képzeltünk el, ami hitelesen tükrözi és visszaadja a bankunk közösségi filozófiáját, és ami képes bepillantást nyújtani abba a légkörbe, amiben mi dolgozni szeretünk, ami átadja az érdeklődőknek, hogy milyen a MagNetnél. Célunk volt továbbá a figyelemfelkeltés, amit a friss, természetes színekkel és egyedi dizájnnal, organikus elemekkel erősítettünk meg. Úgy érezzük, hogy elértük célunkat: a látogatók közül többen is megkérdezték, hogy valóban egy bank vagyunk-e?!

Milyen elemekkel, eszközökkel, aktivitásokkal törekedtek kitűnni?

A standunk dekorálása során zöld-natúr-fehér színeket használtunk. Ezek egyrészt frissességet, természetességet sugalltak, másrészt utaltak arra, hogy Magyarország első zöld bankjaként, kiemelt céljaink között szerepel a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Ezt a standnál elhelyezett használati tárgyakkal is erősítettük, például a székek, amiket hoztunk, PET palackból készültek és újrahasznosítottak voltak. A standard állásbörzés ajándékok helyett zöld almával és elültethető virágmaggal készültünk, melyeket szintén szívesen ragadtak magukhoz az érdeklődők.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a megtervezésénél?

Mindenképpen olyan arculattal akartuk képviselni a bankot az állásbörzén, ami hitelesen tükrözi és összhangban van a mindennapi megjelenéseinkkel, a vállalati arculati elemeinkkel, és amely a filozófiánkat is hűen átadja. Összességében célunk az volt, hogy egy fiatalos, innovatív teret hozzunk létre egyedi design-nal és berendezéssel, melyek organikus egységet alkotnak.

Merítettek-e ötletet valahonnan, ha igen honnan?

Két korábbi projektünk megjelenéséből merítettünk. Az egyik a Balassi utcai Közösségi Pontunk. Ez egy egyedülálló kezdeményezés Magyarországon, ahol bankfiók és kávézó működik egy térben, és az ügyfeleink egy finom kávé elfogyasztása közben, stresszmentesen tudják intézni a pénzügyeiket. Az újraértelmezett bankfiók egyik alapvetése az volt, hogy a MagNet szellemiségével összhangban szűnjön meg a banki tanácsadó és az ügyfelek között húzódó, őket elválasztó pult, és helyette barátságos környezetben, egyenrangú és fesztelen találkozás jöjjön létre a két fél közt – éppen ezt igyekeztünk az állásbörzén is megteremteni. A másik egy Közösségi Iroda, ahol szintén jelen voltak a bankunk munkatársai egy hasonló standdal.

Milyen üzenetet igyekeztek átadni?

A fő gondolat, amit igyekeztünk átadni a potenciális munkavállalóknak, hogy egy bankban is lehet jó hangulatban, lazább környezetben a profitcéloknál magasabb célokért közösen tenni.

Hogyan szólították meg a látogatókat?

Figyelemmel és érdeklődéssel fordultunk a standunk közelében elhaladó érdeklődők felé. Pár kedves szóval, de nem lerohanva invitáltuk őket hozzánk egy beszélgetésre. Nagy öröm volt számunkra, hogy sokan maguktól is megálltak nálunk beszélgetni. Többen szinte megdöbbenve tapasztalták, hogy egészséges gyümölccsel kedveskedünk a megszokott reklámajándékok helyett, melyből kialakulhatott egy olyan fesztelen beszélgetés is, ami a MagNet közösségi filozófiáját is hűen tükrözi.

Milyen eszközöket használtak, hogy a kommunikáció interaktívabb legyen?

Az abszolút kedvenc egy kis zacskó virágmag volt, ezt nagyon szívesen vitték az érdeklődők miközben megvitattuk ennek szimbolikáját: ahogy egy facsemetét ma kell elültetnünk ahhoz, hogy 20 év múlva árnyékot adjon, úgy ma kell pénzügyeinket is felelősebben és tudatosabban kezelnünk ahhoz, hogy egy jobb világot építhessünk. A másik kedvelt szóró ajándék egy jóságmérő kártya volt.

A rendezvényen dolgozó kollégák kiválasztásánál mire törekedtek?

Mind az üzleti és a háttér területekről hívtunk kollégákat, hogy minden érdeklődő szakmai kérdésre teljes körű választ adjunk. Ez a felállás hasznos volt abban a helyzetben is, mikor egy álláskereső potenciális ügyfélként már a kondíciós listánkról kezdett érdeklődni.

„A szolgáltatását és céges kultúráját a lehető legtöbb eszközzel, arculati elemmel mutatta be a látogatóknak, mindemellett pedig jól alkalmazkodott a karrierrendezvény jellegéhez.” A „Leglátványosabb arculati megjelenés” kategóriában a zsűri a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. díjazta.

Az online felületek, főleg a social media meghatározó szereppel bír az álláskeresésben. Miért tartották fontosnak mégis, hogy részt vegyenek a rendezvényen?

Úgy gondoljuk, hogy az online felületek és az állásbörze nem egymás vetélytársai. Az aktuális nyitott pozícióinkat nehéz lenne évente két rendezvényen betölteni. Ugyanakkor arra, hogy megmutassuk magunkat mint munkáltatót és kitűnjünk a vállalatok tömegéből, nagyobb lehetőségünk van, ha az érdeklődőkkel személyesen tudunk találkozni.

A munkaerőpiac szereplői számára egyre fontosabbá válik az employer branding. Hogyan törekedtek ennek bemutatására a rendezvényen?

Szeretjük magunkat azoknak mutatni, akik vagyunk, illetve a jelentkezőkkel őszintén és nyitottan kommunikálni - hiszen mi is ezt várjuk tőlük. Az állásbörzén is igyekeztünk azt megmutatni, amit a leendő kollégáinknak is ígérünk. Egy olyan piacvezető, közkedvelt terméket értékesítő vállalat vagyunk, ahol bizalomra épülő, emberléptékű, felhatalmazó kultúrában dolgozunk, munkatársainkat bíztatjuk az egyéniségük kibontakoztatására, egyéni sikereik elérésére, mindezt már az első találkozástól kezdve személyes élményeken keresztül.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a stand megtervezésénél?

A trendiségre, a modern, ugyanakkor hívogató megjelenésre törekedtünk, amivel bepillantást adhatunk vállalati kultúránkba. Egy standon kívántuk megjeleníteni a Fundamenta központ, valamint értékesítési hálózatunk – a Fundamenta Személyi Bankárok – világát, egymáshoz szorosan kapcsolódva, utalva a kétféle lehetőségre, amit kínálunk.

Milyen üzenetet igyekeztek átadni?

Az épített standunk a Fundamenta magabiztosságát és dinamikus belső világát sugározta. Ma már inkább a munkavállalók válogatnak a munkáltatók között és nem fordítva, ezért különösen fontos, hogy vonzók legyünk a potenciális pályázóink számára. Igyekeztünk bemutatni mind a központunkban elérhető munkaköröket, mind az értékesítési hálózatunkban bejárható karrierutat, külsőségekben is kiemelve az egységet. A fotelekkel is hívogató Fundamenta-sziget azt üzente a pályázóknak, hogy valódi figyelemmel és minőségi idővel várjuk az érdeklődőket, odafigyelünk rájuk, és inspiráló tereket biztosítunk az irodáinkban is. Az állásbörzén résztvevő munkatársaink aktívan szólították meg a látogatókat, azt üzenve ezzel, hogy proaktívan teszünk a pályázókért, és kíváncsiak vagyunk rájuk.  A koncepció részeként bevetett kiegészítő aktivitások, információs anyagok pedig a vállalati kreativitást sugallták.

Milyen aktivitásokkal törekedtek kitűnni?

Óriási sikert aratott itt is a mindig nagy népszerűségnek örvendő Fundamenta róka. Emellett egy játékra invitáltuk az állásbörzére kilátogatókat: szavazzanak kedvenc informatikai programnyelvükre. A szavazók között Fundamenta ajándékcsomagokat, és fődíjként a közkedvelt plüss rókát sorsoltuk ki.

Milyen eszközöket használtak, hogy a kommunikáció interaktívabb legyen?

A játék mellett a kommunikációban a valódi párbeszédre helyeztük a hangsúlyt, megszólítottuk és beszélgetésre invitáltuk a standunk körül nézelődő érdeklődőket. A Fundamentánál azon dolgozunk, hogy a kiválasztás élmény legyen a jelentkezőnek, hisszük, hogy egy jó hangulatú beszélgetésből mindannyian profitálunk.

A rendezvényen dolgozó kollégák kiválasztásánál mire törekedtek? Felkészítették őket a rendezvényen való részvételre, munkára?

A rendezvényen részt vettek a HR-es munkatársak, Személyi Bankár kollégáink és céges Nagyköveteink is, akik bárhol és bármikor őszinte lelkesedéssel, elkötelezetten és hitelesen tudnak beszélni arról, hogy miért jó a Fundamentánál dolgozni. Természetesen mi is egyeztettünk technikai részletekről, de a közvetlenség, nyitottság és professzionalitás, amivel a munkatársaink az állásbörzén dolgoztak, az maga a hétköznapjaink stílusa. 

Modern, trendi megjelenésével és a fiatalok számára vonzó látványával nemcsak a látogatók, hanem a zsűri tetszését is elnyerte a megújult NNG stand. A lendületes és modern külső megragadta a figyelmet, így kiérdemelte a Standverseny Legegységesebb megjelenés kategóriájának díját. Hogyan készültek az őszi HVG Állásbörzére? Megkérdeztük!

Miért tartották fontosnak, hogy részt vegyenek a rendezvényen?

Tapasztalataink szerint felkészült és megfelelő szakmai hátterű pályázókkal találkozunk minden HVG Állásbörzén, ezért a jó élményeink minden szezonban visszahoznak minket.

Milyen pozíciókkal érkeztek?

Pályakezdőktől a tapasztalt szakemberekig rengeteg állást hirdetünk, főként C++ fejlesztői, szoftvertesztelői pozíciókba. Idén még közel 90 ember felvételét tervezzük.

Segíti-e a munkaadói márkájuk építését a HVG Állásbörze?

Természetesen. Ez az a karrierrendezvény, ahol a legtöbb olyan érdeklődővel találkozunk, akik talán először nyernek betekintést az NNG kultúrájába. Ezért fontos, hogy a részvételünkkel a lehető leghűebben hozzuk vissza a cég hangulatát akár a stand, akár az ott lévő kollégáink segítségével.

Az idei évben megújult külsővel várták az érdeklődőket.

Frissítettük a kiállítási standjaink megjelenését, ezúttal egy elegáns, elkülönülő síkokból álló látványvilágú standot terveztünk, amely részleteiben utal a navigációnk egyes elemeire. Fontosnak tartjuk, hogy ezeken a rendezvényeken a standunk a lehető legnyitottabb legyen, közösségi terekkel, így jobban kihasználva az állásbörzék és kiállítások hangulatát és ritmusát.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a megtervezésénél?

Szerettük volna, ha megjelenésünk elegáns, látványos, NNG-s, és mivel világszerte sok kiállításon veszünk részt, könnyen szerelhető és szállítható.

Milyen elemekkel, eszközökkel, aktivitásokkal törekedtek kitűnni a kiállítók közül?

A 2014-es Szegedi Ifjúsági Napokon (SZIN) munkatársaink narancssárga pólót viseltek – ez a szín szintén az arculatunk része. A feltűnő szín nagyon hatásosnak bizonyult, a legnagyobb tömegben is észrevették a kollégáinkat. A termékünkben (iGO Navigáció) a tervezett utat jelöljük narancssárgával, most a munkatársaink voltak azok, akik a célhoz, a standunkhoz vezették a látogatókat. Tapasztalataink szerint a programozói játékok is nagyon vonzzák a terület iránt érdeklődőket. Látványos elemként támogatta részvételünket a rendezvény térképén megjelenő narancssárga út is, ami élőben, a helyszínen is elvezetett a standunkig. Így a célközönségünk könnyebben megtalálhatott bennünket.

Melyek a legfontosabb üzenetek, amelyeket szeretnének átadni a nagyközönségnek?

Egyrészt mivel az NNG ma már nem egy startup, hanem egy globális vállalat budapesti központtal, igyekeztünk ezt a pozíciót, minőséget itt is képviselni. Másrészt, az ide felvettek nemcsak hatással vannak a világra a több millió autós navigáción keresztül, de emellett nálunk szakmailag rengeteget tanulhatnak a kollégáktól, fejlődhetnek és aztán a saját ötleteikkel inspirálhatják a többiek munkáját.

Milyen eszközöket használtak, hogy a kommunikáció interaktívabb legyen?

Már említettem a két programozói játékot, amivel be tudtuk vonni a látogatókat. Az egyik egy könnyedebb, játékosabb, a programozói gondolkozás alapjaira rávezető, mindenki által játszható feladat volt, a másik egy komolyabb, C++ tudással megfejthető feladvány volt.

A rendezvényen dolgozó kollégák kiválasztásánál mire törekedtek?

Fontosnak tartjuk, hogy ne csak HR területen dolgozó kollégáink látogassanak ki ezekre az eseményekre, hanem próbáljunk minél több területről kollégákat hívni, akik hitelesen tudják képviselni a meghirdetett munkaköröket.

A standverseny „Kreatívan kis standon” kategóriájában az ötletesség és a figyelemfelkeltő megjelenés mellett a helykihasználás is meghatározó értékelési szempont. A 2016 őszi HVG Állásbörzén a zsűri a Generali Biztosító Zrt. standját az egyedisége és megjelenése alapján díjjal jutalmazta. Felkészülésről, célokról beszélgettünk.

Az online felületek és főleg a social media meghatározó szereppel bír az álláskeresésben. Miért tartották fontosnak mégis, hogy részt vegyenek a rendezvényen?

Mi, a Generalinál, működésünk minden területén hiszünk a diverzifikációban. Ahogy értékesítési oldalon is azt valljuk, hogy ügyfeleink számára is meg kell teremtenünk a szabad átjárást az egyes csatornák között. Ahogy a termékek, szolgáltatások megértéséhez jellemzően elengedhetetlen a személyes értékesítők segítsége, úgy a toborzás területén is fontosnak tartjuk a találkozást.

A munkaerőpiac szereplői számára egyre fontosabbá válik az Employer Branding. Hogyan törekedtek ennek bemutatására a rendezvényen?

A Generali Biztosító célja egy megkülönböztető munkáltatói identitás kialakítása. Úgy gondoljuk, hogy az a munkaadó hiteles és vonzó, amely növeli a munkavállalók elkötelezettségét, lojalitását, illetve támogatja a tehetséges munkaerő bevonzását. Hiszünk abban, hogy ami egy munkaadót hosszú távon sikeressé tesz, az nem más, mint a vállalat kultúrája. Ezért Employer Branding stratégiánk első lépéseként a vállalati kultúránk belső erősítését tűztük ki célul, hiszen egy munkáltatói márka csak akkor lehet hiteles, ha a kollégák azonosulnak vele és nagykövetként képviselik ezen értékeket. Ennek jegyében a külső kommunikációnkhoz például fiatal és tehetséges kollégákat kértünk fel arra, hogy legyenek a „Köztünk a helyed!” kampányunk arcai.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a megtervezésénél?

A tervezésnél a stand alapterültének leginkább megfelelő, azt optimálisan kihasználó, ugyanakkor kellően dinamikus kialakításban gondolkodtunk. Olyat igyekeztünk alkotni ezúttal is, ami vonzó az érdeklődők számára és a börzén dolgozó kollégáink kényelmét is maximálisan ki tudja szolgálni a két nap során.

Hogyan igyekeztek összehangolni a megjelenést a cég arculatával?

A standon a börze mindkét napján elérhetőek voltak a helyszínen azon kollégáink is, akik „Köztünk a helyed!” kampányunkban a prospektusainkon, hirdetésinkben és a standdekorációs elemeken is szerepelnek. Ezzel nemcsak kitűnni szerettünk volna, hogy „megelevenedtek” kampányarcaink, de fontosnak éreztük azt is általuk közelebb vihessük az érdeklődőkhöz vállalatunkat, akik első kézből kaphattak így hiteles információt a kérdéseikre is.

Milyen üzenetet igyekeztek átadni?
Megjelenésünkkor is „Köztünk a helyed!” üzenetünket törekedtünk átadni és eljuttatni a fiatalabb célközönségnek is. A Generalinál mi ugyanis egy közösségként, összetartó csapatként dolgozunk, ahol a fiatalabb generáció is megtalálhatja számításait: számos területen kínálunk szakmai kihívásokat, a siker pedig közös érdekünk!

„Precízen kivitelezett látványos installáció, egyszerű, de nagyon hatásos dekoráció” – jellemezte a szakmai zsűri a Magnetec - Ungarn Kft. standját, mellyel kiérdemelte a Kreatívan kis standon kategória elismerést. Az előkészületekről, célokról és a tapasztalatokról beszélgettünk.

Miért tartották fontosnak, hogy részt vegyenek az idei rendezvényen?

Szerettünk volna bemutatkozni a nagyközönség előtt. Vidéki cég vagyunk, és igen speciális termékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozunk. Mivel a termékeink túlnyomó többségét külföldi piacokon értékesítjük, nevünk a hazai üzleti világban és az álláskeresők körében is idegenül csenghet.

Milyen pozíciókkal, karrierlehetőségekkel érkeztek a HVG Állásbörzére?

Különböző területekre kerestünk munkatársakat. A két nap során műszaki szakemberek, a termékfejlesztői csapatunkba technológiafejlesztők, rátermett programozó, szoftverfejlesztő és HR koordinátorok jelentkezését is vártuk.

A szakemberek elérését, toborzását hogyan, mennyire támogatja a rendezvényt?

A rendezvényen való részvétellel a legfontosabb célunk a brand megismertetése volt. Fontos volt számunkra, hogy a megfelelő kollégák megtalálása mellett jövőbeli pályázóknak is legyen képe a cégünkről és tevékenységünkről.

Hogy született a stand megjelenésének ötlete?

A stand kialakításánál elsősorban értékeink bemutatását tartottuk szem előtt. Szerettünk volna rámutatni a termékeinkben rejlő egyediségre, a páratlan munkahelyi kultúrára. Fontos volt a Magnetec brand-re egyértelműen utaló kék szín megjelenítése, valamint ízelítőt adni egyedi termékeinkből.

Milyen üzenetet igyekeztek átadni?

A középpontba állított fogalmak tükrözik a legfontosabb üzenetet, ezek vagyunk mi. Ezek az értékek és célkitűzések állnak tevékenységünk fókuszában, kulcsfogalom az innováció, megbízhatóság, egyediség.

Milyen eszközöket használtak, hogy a kommunikáció interaktívabb legyen?

Az interaktivitás jegyében az oldalfalon helyet kapó televízión igyekeztünk termékeinket, cégünk modern és természeti adottságokból fakadó páratlan munkakörülményeit bemutatni. Büszkék vagyunk a Magnetec családra, ezért képeink között cégünk pezsgő kulturális életét is prezentáltuk.

A rendezvényen dolgozó kollégák kiválasztásánál mire törekedtek?

Szerettük volna, ha a gyártás több területén tevékenykedő, tapasztalattal rendelkező kollégák segíthetik az érdeklődőket. Cégünk gazdasági ügyvezetője is mindkét nap megtisztelt bennünket támogató jelenlétével.