„Igazából úgy álltam hozzá a börzéhez, mintha egy állásinterjúra mentem volna.”

HVG Állásbörze - Pál Ábel

Pál Ábel kiváló német nyelvtudásának köszönhetően tudott elhelyezkedni a Cognizant Technology Solutions Service Desk Agent munkakörében.

A cég munkatársaival a 2013 őszi HVG Állásbörzén ismerkedett meg, ahol egy „mini-interjú” keretein belül el is kezdődött a kiválasztási folyamat, amelyet rövid időn belül állásajánlat követett. Ismerd meg Ábel sikertörténetét, tudd meg, neki mi tetszett a legjobban a HVG Állásbörzén!

 

Hol hallottál a HVG Állásbörzéről és miért döntöttél úgy, hogy részt veszel?

Amikor egy barátom szólt, hogy megy a HVG Állásbörzére, és megkérdezte, hogy elkísérem-e, beleegyeztem, hiszen már több mint egy fél éve kerestem munkát, sikertelenül. A személyes álláskeresésben nagy lehetőséget láttam!

 

Hogyan készültél fel a börzére? Mi volt az álláskeresési stratégiád?

Igazából úgy álltam hozzá a börzéhez, mintha egy állásinterjúra mentem volna. Öltönyt viseltem nyakkendővel, és kellő figyelemmel, érdeklődéssel mozogtam a helyszínen. Eleinte azokhoz a standokhoz mentem, amelyek nevesebbek, és híresebb cég-, illetve márkaneveket hordoznak, azután pedig a kevésbé ismert cégek standjait kerestem fel.

Összességében milyennek találtad a HVG Állásbörzét?

Kellemes volt, nagyon élveztem. Zseniális ötletnek tartom, hogy a regisztráció alapján a látogatók különböző színű mappákat kaptak. Az enyém például zöld volt, ami arra utalt, hogy nyelvtudásommal szeretnék elhelyezkedni. A standokon szintén fel voltak tüntetve színkódolt mezők aszerint, hogy mely szakterületekre keresnek munkavállalókat. Ha valamelyik cég tábláján a zöld mezőt láttam, akkor tudtam, hogy olyan munkákat találhatok, ahol fontos a nyelvtudás – így találtam rá a Cognizant-ra is.

Számodra melyek voltak a legfontosabb elvárások leendő munkahelyeddel kapcsolatban?

Mivel egy munkahelyen általában több ember dolgozik egy helyen, ezért a legfontosabb elvárásom az egymással szembeni tisztelet, és felelőségvállalás volt. A munkakedvem szempontjából pedig lényeges volt, hogy jó fizetést kapjak és érezzem, hogy fontos vagyok a számukra.

Mi volt az első benyomásod a Cognizant-ról, illetve a céget képviselő munkatársakról?

A céget illetően nagyon pozitív volt az első benyomásom, mindenki mosolyogva köszönt, és hatékonyan tájékoztattak a vállalatnál található munkalehetőségekről. Amikor a börzét követően állásinterjúra mentem az irodájukba, ott is hasonló légkör fogadott. A felvételt követően pedig rengeteg segítséget kaptam: mindig készséggel, és türelemmel válaszoltak a kérdéseimre.

Hogyan zajlott a kiválasztási folyamat? Számítottál arra, hogy kiválasztanak?

A börzén tulajdonképpen meg is volt az első, rövidebb interjú, amely alapján egyértelművé vált, hogy érdemes részt vennem egy hosszabb „megmérettetésen” is, formális keretek között. Ezért abban állapodtunk meg, hogy egy-két napon belül felhívnak, és egyeztetünk ezzel kapcsolatban. Valóban, a következő napon már fel is hívtak, hogy jöjjek be interjúra a cégközpontba. Ezután pár napon belül már értesítettek is, hogy szeretnének nekem állást ajánlani, amelyet örömmel el is fogadtam.

Milyen munkakörre vettek fel? Miért érdekel ez a munkakör?

A munkaköröm megnevezése: Service Desk Agent. Előtte soha nem dolgoztam ilyen területen. Az keltette fel igazán az érdeklődésem, hogy használhatom a nyelvtudásomat, és kommunikációs készségemet – ezek a tulajdonságok elengedhetetlenek a munkám során, amelyben ügyfelekkel tartom a kapcsolatot nap, mint nap.  

Milyenek a napjaid a vállalatnál? Mutasd be egy „átlagos” napodat a munkahelyen!

Reggel néhány perccel nyolc óra előtt érek be az iroda épületbe, bejelentkezek a gépembe, és készenlétbe teszem magam a hívások fogadására. Ha akad előtte idő, pár mondat erejéig csevegek a kollégáimmal. A nap nagy része telefonhívásokból áll, amelyeket kellőképpen dokumentálni is kell. Az ügyfelek lényegében német nyelven beszélnek, de az is előfordul, hogy angolul kell tárgyalnom velük. Nagyon összeszedetten kell dolgozni, mivel az ütemterv szigorú, és kötött, de hamar lehet sikerélményeket szerezni.

Mi a véleményed az állásbörzén való részvételről, mint álláskeresési módszerről?

Számomra az állásbörze sikert hozott. Nagyon jó ötletnek tartom, és mindenkinek csak ajánlani tudom.

 

Rabi Tamást, a cég Corporate Recruiter munkatársát is megkérdeztük arról, ő hogyan emlékszik vissza a legutóbbi HVG Állásbörzére.

 

Milyen állásajánlatokkal érkeztek a rendezvényre, milyen végzettségű, tudású munkatársakat kerestek?

Cégünk IT és BPO támogatást nyújt nemzetközi ügyfelei számára, így olyan pozíciókkal jelentünk meg a rendezvényen, melyek betöltéséhez IT tudásra és/vagy nyelvtudásra van szükség. Elsősorban többnylevű helpdeskjeinkre kerestünk új kollégákat, de emellett szoftvertesztelő, fejlesztő vagy SAP területen is voltak és vannak nálunk lehetőségek.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a leendő munkatárs(ak) kiválasztásánál?

Számunkra a kommunikációs készségek és a magas szintű aktív nyelvtudás mellett a rugalmasság és nyitottság a legfontosabb. Bizonyos pozícióknál pedig elengedhetetlen a meglevő IT tudás is (pl. SAP, Lotus Notes).

Milyen volt az első benyomás, amikor a leendő munkatárssal találkoztak?

Ábel személyében egy határozott fiatalembert ismertünk meg, akinek célja a fejlődés. Emellett megtaláltuk benne a számunkra szükséges kvalitásokat, úgymint nyelvtudás és jó kommunikációs készség. 

Mi volt a legvonzóbb a jelöltben?

Magas szintű kommunikációs készsége és nyelvtudása. Emellett rendkívül empatikus, udvarias személyiség, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki sikeres legyen egy ügyfélszolgálatos pozícióban.

Mennyi idő alatt történt meg a felvétel/elköteleződés?

Próbálunk nagyon gyorsak lenni mind a kiválasztás, mind a visszajelzés tekintetében. Ábel esetében az első körös interjúra - ahol a nyelvi készségeket is ellenőriztük - már az állásbörze alatt sor került a helyszínen lévő interjú szobánkban. A második kört a börzét követő napokban rendeztük, így a kolléga – több más jelölttel együtt - egy héten belül csatlakozhatott csapatunkhoz.

Milyen munkakörben alkalmazzák az új kollégát?

Ábel Service Desk Agent pozícióban nyújt német nyelvű támogatást egyik ügyfelünknek.

Egy-egy rendezvényen hány álláskereső jelentkezik a Cognizant-hoz, közülük jellemzően hányan nyernek felvételt?

A tavalyi HVG állásbörzén például több száz jelentkezőt regisztráltunk rendszerünkbe, és közülük tizenöt jelölt kapott ajánlatott.

Melyek a legfontosabb készségek, képességek, tulajdonságok az Önökhöz jelentkező álláskeresők tekintetében?

A nyelvtudás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki bekerüljön hozzánk. Az angol nyelv tekintetében ez legalább upper-intermediate (középhaladó) szintet jelent, támogató nyelv esetében ez a követelmény még magasabb. Emellett fontos a jó kommunikációs készség, valamint az ügyfélközpontú személyiség. Cégünk nagy hangsúlyt fektet a kollégák személyes fejlődésére. Számos belső tréning, online kurzus érhető el munkatársaink számára, így olyanokat keresünk, akik fontosnak tartják személyes fejlődésüket és ezért hajlandóak tenni is.

Mit tanácsolna azoknak az álláskeresőknek, akik állásbörzén keresnek munkát?

Bátran kérdezzenek és legyenek nyitottak minden lehetőségre. Ne csak egy területre fókuszáljanak, amikor eldöntik, hogy mely cégek standját keresik fel, hanem próbáljanak minél több információt szerezni a számukra még ismeretlen kiállítókról is. A HVG Állásbörze egy remek lehetőség arra, hogy az érdeklődők megismerjék az aktuális szereplőket a hazai munkaerőpiacon.