„Ketten mentünk ki a rendezvényre, és mindketten találtunk állást. Azt hiszem, hogy ennél sikeresebb nem is lehetett volna a részvételünk.”

HVG Állásbörze - Bodnár AttilaHirtelen ötlettől vezérelve, barátja invitálására látogatott ki a HVG Állásbörzére Bodnár Attila. Magabiztos angol nyelvtudással és több éves szakmai tapasztalattal a háta mögött kereste fel a BT standját. A számítása bejött - alig egy hónappal a rendezvény után már a cég nemzetközi csapatát erősítette.

Hol hallottál a HVG Állásbörzéről? Miért döntöttél a részvétel mellett?

A rendezvény felhívásával több felületen is találkoztam, láttam internetes oldalon és plakáton is a városban. Egyik ismerősöm csalt ki magával a börzére. Arra gondoltam, nincs mit vesztenem, miért is ne mennék vele? Csak növelheti az esélyeimet a gyorsabb elhelyezkedésre egy olyan rendezvény, ahol több, számomra fontos céghez is leadhatom az önéletrajzom.

Mit gondolsz az állásbörzén való részvételről, mint álláskeresési módszerről?

Tapasztalatból mondhatom, hogy abszolút hasznos. A rendezvény lehetőséget ad arra, hogy személyesen kérdezhess a számodra érdekes lehetőségekről, többet megtudj a meghirdetett pozíciókról. Nekem is segített, hiszen ott találtam meg azt az állást, ami igazán nekem való.

Milyen célkitűzéssel érkeztél a rendezvényre?

Azzal a konkrét céllal mentem ki, hogy olyan pozíciót találjak, ahol az angol nyelvet napi szinten használhatom. Mivel a British Telekommal a korábbi munkám során már kapcsolatba kerültem, és pozitív volt róluk a benyomásom, ezért az ő standjuk volt az első, amihez odamentem.

Hogy zajlott a kiválasztás?

A börzén folytatott beszélgetést követően hamar sor került egy személyes szakmai interjúra, ahol elsősorban a nyelvtudásomat és a problémamegoldó képességeimet tesztelték. Minden nagyon gyorsan történt, a beszélgetést követően pár nappal már jelezték is, hogy számítanak rám.

HVG Állásbörze - Horváth-Ambrus SzilviaHorváth-Ambrus Szilviát, a British Telekom kiválasztási szakemberét a HVG Állásbörzés tapasztalatairól és Attila kiválasztásáról kérdeztük.

Milyen célt fogalmaztak meg a börze előtt?

Szerettünk volna minél több jó képességű, nyelveket beszélő jelentkezővel megismerkedni, mivel több, mint 100 nyitott pozíciónk van jelenleg is. A célunk az volt, hogy az álláskeresők körében fiatalos, szerethető, folyamatosan fejlődő, családbarát munkahelyként tüntessük fel magunkat, ahol hosszútávon tervezünk a munkavállalókkal.

Milyen állásajánlatokkal érkeztek a rendezvényre?

Elsősorban az Y generációt céloztuk meg, a legalább két nyelven beszélő, a jövőjüket multikulturális közegben elképzelő fiatal szakembereket. Cégünk folyamatosan keres új munkatársakat ügyfélszolgálatra, pénzügyre, értékesítésre és különböző ügyféltámogató munkakörökbe. A végzettséget tekintve nincs általános elvárásunk, inkább a nyelvtudáson és a szakmai tapasztalaton van a hangsúly. Az angol mellett legalább még egy nyelv felsőfokú ismeretével jó eséllyel kerülhetnek be hozzánk a jelentkezők.

Milyen volt az első benyomás Attiláról?

Lendületes és lelkes álláskeresőnek ismertük meg Bodnár Attilát. Dolgozni vágyó álláskeresőként jött oda a standunkhoz. Releváns szakmai tapasztalata, nyelvtudása és a munkakörében jól használható számítógépes programnyelvek ismerete kiemelte a többi jelentkező közül.

Mennyi idő alatt történt meg a felvétel? Milyen munkakörben alkalmazzák?

A kiválasztási folyamat rövid idő alatt lezajlott, 2-3 héten belül meghívtuk egy interjúra Attilát, ami után el is dőlt, hogy szeretnénk őt alkalmazni. Jelenleg Customer Support 2nd Line pozícióban dolgozik.