„Az állásbörze után egy hónappal már nálunk dolgozott” Laura sikertörténete

Fábián Laura a 2011. októberi HVG Állásbörzén találkozott a Tata Consultancy Services képviselőivel, és egy hónap elteltével már a vállalat új tagja volt. A Tata Consultancy Services a börze rendszeres kiállítója, 2009-től minden HVG Állásbörzén részt vesznek, hiszen a cég több mint 800 főt foglalkoztat, és a következő években is jelentős növekedést tervez.

 

A vállalat toborzási szakemberei így emlékeznek vissza a legutóbbi rendezvényre:
„Az őszi állásbörzére körülbelül 15 állásajánlattal érkeztünk, valamint voltak állásleírások tipikus feladatkörökről, ahova a TATA Consultancy Services magyarországi növekedésének köszönhetően gyakran keresünk embereket. Cégünk tevékenységének mind a négy területére kerestünk új munkatársakat: szoftverfejlesztőket, több nyelven beszélő közgazdász végzettségű frissdiplomásokat. Az ügyfélszolgálat területén pedig olyan érdeklődők jelentkezését vártuk, akik az angol nyelven kívül egy második európai nyelvet is beszélik, valamint rendelkeznek az elvárt viselkedési kompetenciákkal. Laura már a helyszínen felkeltette az érdeklődésünket, hiszen tudása és készségei mellett (angol és francia nyelvtudás, pénzügyi ismeretek és tapasztalat), a viselkedési kompetenciái és motiváltsága, nyitottsága is meggyőző volt. Ennek köszönhető, hogy az állásbörze után 1 hónappal már nálunk dolgozott.”


HVG Állásbörze - Fábián LauraHol hallottál a HVG Állásbörzéről? Miért döntöttél úgy, hogy részt veszel a rendezvényen?
Az interneten olvastam az állásbörzéről, illetve ismerősök, kollégák, barátok is felhívták rá a figyelmemet, mivel tisztában voltak azzal, hogy állást keresek. Előző munkahelyemen november közepéig volt munkaviszonyom, így tökéletes volt számomra az időzítés.

Hogyan készültél fel a börzére?
Minden álláskeresőnek az önéletrajza a névjegye, tehát elsőként én is a saját „CV-met” frissítettem. Regisztráltam a HVG Állásbörze honlapján, átolvastam minden tájékoztatót, tanácsot, tippet, majd megnéztem a kiállítók listáját. Interneten utánanéztem azoknak a cégeknek, melyeket korábban nem ismertem vagy felületes tudással rendelkeztem róluk. A cégekkel kapcsolatos elvárásaim alapján készítettem egy listát (goodwill, megbízhatóság, sikeresség, eredmények, fejlődési ütem, karrierlehetőség, elhelyezkedés, konkrét állásajánlatok, elvárások, stb.) és ez alapján készítettem egy rangsort. A standok térképét kinyomtattam, és bejelöltem az engem érdeklő kiállítókat. Önéletrajzomat angolul, franciául és magyarul is több példányban szintén kinyomtattam.

Mi volt az első benyomásod a cégről, illetve a céget képviselő munkatársakról?
Professzionális, kedves, rendkívül nyitott és barátságos munkatársakkal találkoztam, akik minden kérdésemre válaszoltak a konkrét pozíciókkal kapcsolatban, amelyekről érdeklődtem. Általános ismertetőt is kaptam, de talán ami legmegragadóbb volt, elmesélték, hogy ők miért is szeretnek itt dolgozni. Már a helyszínen kölcsönös szimpátia alakult ki, és még az állásbörze alatt ígéretet kaptam egy következő, személyes állásinterjúra. Az interjú sikerült, így novemberben csatlakozhattam a csapathoz, mint Accounts Payable Associate francia és holland piacon. Örülök, hogy egy izgalmas, multikulturális csapat tagja lehetek, ahol hasznosíthatom speciális nyelvtudásom és megtapasztalhatom, milyen nap, mint nap külföldi kollégákkal együtt dolgozni és kicsit más szemszögből látni a dolgokat.
Kollégáim, főnökeim mind nagyon segítőkészek, professzionális tudással rendelkeznek, fontosnak tartják a munkahely és család egészséges egyensúlyát. A manapság oly divatos 9-6-ig tartó „multis munkarend” bizonyos pozícióknál akár 7-4-igre is módosítható. Mivel kisgyerekes anyuka vagyok, nekem nagyon fontos szempont volt a rugalmas időbeosztás. Itt nem munkahelybarát családokat szeretnének, hanem egy családbarát munkahelyet alakítottak ki.